[VIDEO] Ford F-150 Raptor 2019 untuk redah ‘Off-Road’

1404

Ford F-150 Raptor 2019 tidak mempunyai banyak perubahan, tetapi ianya didatangi dengan pembaharuan beberapa ciri menarik seperti Fox Racing shocks yang boleh laras secara elektronik, kerusi Recaro dan beberapa warna baru untuk jentera ini .

Ia juga kini dilengkapi dengan ciri off-road yang dikenali sebagai Trail Control yang mana ia mampu mengawal pemanduan ketika off-road.

Jentera ini membolehkan anda menetapkan kelajuan antara 1 dan 30km/j untuk pemanduan off-road dan akan mengekalkan kelajuan itu. Bukan itu sahaja, ia juga mampu melaraskan berapa banyak kuasa pada setiap roda untuk daya tarikan optimum.



Ford mengeluarkan video untuk menunjukkan cara jentera itu berfungsi. Satu ciri yang sangat berguna pada kenderaan itu ialah ia mempunyai mod untuk membantu trak supaya tidak tersekat dalam pasir atau lumpur yang dalam.

Ford juga berpendapat sistem itu boleh berfungsi pada mana-mana tetapan pacuan empat roda yang lain.

FMC adalah pembuat kereta multinasional Amerika yang mempunyai ibu pejabat utamanya di Dearborn, Michigan, pinggir bandar Detroit. Ia diasaskan oleh Henry Ford dan diperbadankan pada 16 Jun 1903.

Syarikat itu menjual kenderaan dan kenderaan komersil di bawah jenama Ford dan kebanyakan kereta mewah di bawah jenama Lincoln. FMC juga memiliki pengilang SUV Brazil Troller, sebuah kepentingan 8% di Aston Martin dari United Kingdom dan 32% kepentingan dalam Jiangling Motors.

Ia juga mempunyai usaha sama di China (Changan FMC ), Taiwan (FMC Lio Ho), Thailand (AutoAlliance Thailand), Turki (FMC Otosan), dan Rusia (Ford Sollers). Syarikat itu disenaraikan di Bursa Saham New York dan dikawal oleh keluarga Ford; mereka mempunyai pemilikan minoriti tetapi majoriti kuasa mengundi.

FMC memperkenalkan kaedah untuk pembuatan kereta besar-besaran dan pengurusan besar-besaran tenaga kerja perindustrian yang menggunakan urutan pembuatan kejuruteraan yang rumit yang ditandakan dengan menggerakkan garisan pemasangan; menjelang tahun 1914, kaedah ini dikenali di seluruh dunia sebagai Fordisme.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here