Mazda CX-5 Facelift: Penambahan Baharu Impak Besar

34

Dalam perjalanan sejarahnya yang megah selama 12 tahun, Mazda CX-5 menjadi ikon yang tak terbataskan dalam dunia SUV. 

Popularitinya menemukan tempat di hati masyarakat Malaysia sejak diperkenalkan secara pemasangan tempatan pada 2013. 

Malah, CX-5 sudah pun menjadi pilihan utama bagi ramai pelanggan, diakui kerana keseimbangan sempurna antara penampilan yang memukau dan pengalaman intuitif.



Namun, seperti halnya sebuah karya seni yang selalu berkembang, Mazda tidak pernah berhenti untuk melangkah maju. 

Pada tahun ini, Bermaz Motor mempersembahkan Mazda CX-5 Facelift baharu, sebuah inovasi yang menegaskan komitmen mereka untuk terus meningkatkan standard kualitinya. 

Dengan peningkatan gaya yang memukau, teknologi terkini, dan ciri-ciri terbaru yang dirancang untuk meningkatkan prestasi pemanduan, keselesaan serta keselamatan yang lebih memuaskan daripada sebelumnya. 

Sambutlah, evolusi baru dalam perjalanan keanggunan dan kecanggihan dengan Mazda CX-5 Facelift.

Perubahan Luaran Yang Lebih Garang

Mazda CX-5 facelift menerima pembaharuan dari segi luarannya dengan bahagian hadapan yang direka bentuk semula sepenuhnya.

Ia boleh dilihat gril hadapan rekaan baharu tiga dimensi dengan bampar hadapan yang menerima rekaan baharu yang lebih menarik.

Lampu LED hadapan dan belakang yang baharu juga membuatkan tampak garang. Kedua-duanya menampilkan reka bentuk empat lampu LED bujur, dua pada setiap sisi untuk tampak agresif.

Selain itu, bahagian tepi diperkemaskan lagi dengan roda aloi 17 inci dan 19 inci dikemas kini dengan gaya baharu.

Pemanduan Lebih Mantap

Teknologi Skyactiv Vehicle Architecture yang digunakan pada CX-5 Facelift ini diperkemaskan lagi pada bahagian badan, penggantungan dan tempat duduk untuk memberikan pengalaman pemanduan lebih semula jadi serta selesa.

Peningkatan teknologi ini meningkatkan ketegaran bingkai sisi berhampiran pusat badannya yang mana mampu mengurangkan getaran serta memberi pengendalian kenderaan lebih baik. 

Gegelung dan peredamnya juga dinaik taraf untuk memberikan keselesaan dan kualiti pemanduan. 

Tempat Duduk Baharu

Selain itu, tempat duduk CX-5 Baharu direka semula untuk mengurangkan goyangan badan penumpang dengan mengoptimumkan strukturnya.

Tempat duduk itu memegang tulang belakang penumpang dalam lengkungan berbentuk S, membolehkan tulang belakang untuk melentur sebagai tindak balas kepada getaran yang dihantar dari pelvis untuk menstabilkan kepala penumpangnya. 

Teknologi generasi baharu itu menjadikan pemanduan CX-5 lebih senyap, lancar dan selesa untuk pemandu dan penumpangnya.

Tawar Lima Varian

Semua varian dilengkapi cermin sisi Autofold, Pengecas Tanpa Wayar Qi, Wireless Apple Carplay. Kini ia juga dipadankan paparan infotainmen 8 inci dan lampu dalaman LED sebagai ciri standard.

Bagi varian 2.0L Mid, ia dilengkapi Kemasukan Tanpa Kunci. CX-5 2.0L High dan ke atas pula didatangkan Paddle Shifters dan lampu hadapan LED Signature reka bentuk baharu.

Varian CX-5 2.5L dan ke atas menerima tempat duduk pengudaraan pemandu hadapan dan penumpang untuk ciri keselesaan tambahan.

Selain itu, varian Mazda CX-5 2.5T AWD Baharu menampilkan Mi-Drive, yang menawarkan tiga mod pemanduan, Normal, Sport dan Off-Road.

Ciri Keselamatan

Varian CX-5 2.0L High dan ke atas dilengkapi tambahan baharu Ciri Keselamatan Bantuan Pemandu Lanjutan i-Activsense. Ia termasuk Sokongan Brek Pintar (SBS), Kawalan Pelayaran Radar Mazda (MRCC, dengan Stop & Go) dan Sokongan Pelayaran & Trafik (CTS).

Mazda CX-5 dipasang secara tempatan (CKD) di kilang Pemasangan Inokom di Kulim, Kedah memiliki pilihan warna membabitkan

  • Jet Black
  • Snowflake White Pearl
  • Machine Gray
  • Deep Crystal Blue
  • Soul Red Crystal
  • Polymetal Gray
  • Platinum Quartz

Harga jualan Mazda CX-5 Facelift  bermula dari RM 144,469.20. Semua kenderaan Mazda disertakan Waranti Pengeluar 5 tahun + Penyelenggaraan Percuma 5 Tahun (kecuali Mazda BT-50) mengikut piawaian Pengeluar, termasuk buruh, alat ganti dan pelincir. 

Waranti Pengeluar dan Penyelenggaraan Percuma mempunyai tempoh perlindungan selama lima tahun dan had perbatuan 100,000km.

GALERI GAMBAR

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here