Honda CB350RS lancar di Malaysia, harga bermula RM20,500

319

Boon Siew Honda Sdn Bhd melancarkan Honda CB350RS untuk pasaran Malaysia yang dijual bermula RM20,500.

Honda CB350RS dibina untuk menjadi motosikal estetik klasik moden yang praktikal dengan tangki bahan api yang berbentuk tirus dengan pelindung keluli depan dan belakang. 



Reka bentuk motosikal itu memastikan pengalaman yang santai dan mudah dikendalikan dengan menggunakan enjin satu silinder OHC empat lejang berpenyejuk udara 348cc yang menghasilkan kuasa maksimum 20.8hp pada 5500rpm serta tork setinggi 30Nm pada 3000rpm.

Ia dilengkapi Honda Selectable Torque Control (HSTC), sistem kawalan tork pintar, membantu dalam mengekalkan daya tarikan roda belakang dengan mengesan perbezaan antara kelajuan roda hadapan dan belakang. Ia mengira nisbah gelinciran dan seterusnya mengawal tork enjin melalui suntikan bahan api.  HSTC boleh dihidupkan atau dimatikan menggunakan suis di sebelah kiri meter. 

CB350RS menggabungkan gaya, keselesaan dan praktikal dengan dilengkapi klac Assist dan Slipper untuk peralihan gear yang lancar.

Keyakinan penunggang ditingkatkan dengan Sistem Brek Anti-Kunci dua saluran (ABS) untuk tayar depan dan belakang. Tayar corak lebar dengan depan bersaiz 100/90, manakala 150/70 untuk belakang. Ia dilengkapi roda depan 19 inci dan roda belakang 17 inci.

Selain itu, ia didatangkan meter digital dan analog yang diilhamkan oleh ciri vintaj yang mengintegrasikan ciri-ciri seperti kawalan tork, ABS, indikator sisi dengan inhibitor enjin, indikator posisi gear, dan voltan bateri. 

Selain itu, ia memaparkan kecekapan bahan bakar dalam masa nyata, jarak perjalanan purata, dan mod jarak ke kosong.

Ditawarkan dengan dua warna:

Mat Massive Gray Metallic

Athletic Blue Metallic

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here