Honda Malaysia naik taraf Honda Insurance Plus (HiP), tuntutan cepat di bawah RM30,000 dan guna alat ganti asli

193

Bagi memberi perlindungan terbaik, Honda Malaysia memperkenalkan Honda Insurance Plus (HiP) yang dinaik taraf, menyediakan pelan insurans automotif terkini untuk pemilik Honda.

Pakej berkenaan menawarkan gabungan tiga manfaat yang dipertingkatkan termasuk penundaan tanpa had jarak, pembayaran penuh sehingga 15 tahun dan liputan penuh bagi pembaikan kemalangan (tanpa kos betterment) sehingga 13 tahun.

Pakej HiP yang dinaik taraf menumpukan pada tiga teras utama membabitkan:



Penyelamatan

Bagi memberikan keyakinan tambahan kepada pelanggan, pakej HIP ini merangkumi manfaat penundaan tanpa had jarak untuk kemalangan, kerosakan, dan banjir, sementara perkhidmatan pembaikan di tepi jalan menawarkan upah percuma sehingga RM200, tidak termasuk alat ganti.

Pelanggan boleh menghubungi Bantuan Kecemasan HiP 24/7 Honda Malaysia di 1-800-18-1177 untuk perkhidmatan bantuan kerosakan dan kemalangan kenderaan.

Pasukan penyelamat 24/7 akan siap sedia untuk membantu pelanggan dengan insiden yang tidak dijangka termasuk tayar pancit.

Perlindungan

Kenderaan ahli HiP dibaiki di Honda Authorised Body & Paint Centre akan mendapat manfaat daripada pra-kelulusan tuntutan yang cepat untuk tuntutan di bawah RM30,000.

Pelanggan dijamin bahawa semua pembaikan dilakukan menggunakan alat ganti asli Honda dengan jaminan enam bulan atau 10,000km jarak perjalanan.

Selain itu, pelanggan berhak menerima Perlindungan Kemalangan Diri sehingga RM15,000 sekiranya berlaku Kematian Akibat Kemalangan atau Kecacatan Kekal dalam Kemalangan Kenderaan Dinamakan.

Penjimatan

Jika kenderaan dicuri atau tidak boleh dibaiki selepas kemalangan, pelan HiP menjamin pembayaran insurans penuh berdasarkan nilai dipersetujui bagi kereta berkenaan sehingga 15 tahun dari tarikh pendaftaran (sebelumnya 13 tahun).

Selain itu, kenderaan dilindungi oleh pelan itu berhak menikmati liputan penuh selama 13 tahun tanpa kos betterment, membolehkan penggantian alat ganti lama kenderaan Honda yang rosak akibat kemalangan dengan alat ganti baru dan asli.

HiP dipertingkatkan ini dilancarkan bermula 1 Julai 2024 dan semua pelanggan Honda sedia ada dan baharu dialu-alukan untuk memperbaharui atau memohon pakej HiP mereka di mana-mana pengedar sah Honda.

Untuk maklumat lanjut mengenai HiP yang dipertingkatkan, pelanggan boleh melawat www.honda.com.my atau menghubungi nombor bebas tol Honda Malaysia di 1-800-88-2020.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here