Recaro fail bankrap

815

Recaro memfailkan kebankrapan pada 29 Julai lalu dan buat masa ini masih belum jelas sama ada ia akan mempengaruhi Recaro yang menyediakan kerusi sport bagi jenama seperti BMW, Ford, Kumpulan VW dan lain-lain.

Menurut Automobilwoche, pemfailan syarikat tempat duduk terkenal itu mengejutkan pekerja serta IG Metall, sebuah kesatuan pekerja utama. 



Pada masa ini, pemfailan muflis hanya terpakai kepada Recaro Automotive. Ini bermakna pesawat, kerusi pejabat, kerusi permainan dan tempat duduk bayi tidak terjejas ketika ini.

Recaro Automotive bukanlah satu-satunya jenama berkaitan automotif yang melaporkan isu kewangan.

Pengeluar rim yang lama bertapak, BBS juga telah memfailkan prosiding insolvensi di Mahkamah Tempatan Rottweil. Syarikat itu dilaporkan telah berhenti membayar gaji pekerja pada Mei dan Jun.

Pada Januari 2020, Recaro Automotive mengumumkan telah menjual perniagaannya kepada Raven Acquisitions LLC, yang merupakan sebuah syarikat pelaburan milik persendirian yang berpangkalan di Detroit, Michigan.

Pada masa itu, Recaro melaporkan perolehan pendapatan sebanyak USD50 juta pada 2019 dan menyatakan pemilikan baharu itu akan membolehkan syarikat itu mengutamakan pembuatan tempat duduk dengan proses yang lebih pendek dan pantas.

Pada masa ini tidak jelas apakah langkah kewangan yang membawa kepada insolvensi. Sejarah Recaro bermula pada 1906 apabila Wilhelm Reutter mereka bentuk dan membina badan kereta dan komponen dalaman. Pada tahun 1965, Recaro melancarkan kerusi sport pertamanya.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here