Lego lancar set Technic Mercedes-Benz G-Class, harga RM1,095

98

Tidak semua model kenderaan sesuai untuk dibina menggunakan bongkah Lego, kecuali dua model ini: Land Rover Defender dan Mercedes-Benz G-Class.

Ya, selain daripada Land Rover Defender, anda kini boleh mendapatkan kit Lego Technic G-wagen yang dihasilkan bersempena dengan sambutan ulang tahun G-Class yang ke-45.

Set Lego Technic yang terdiri daripada 2,891 bongkah Lego ini mempunyai ukuran sepanjang 43 cm, lebar 20 cm, dan tinggi 22 cm apabila siap dipasang.



Selain bentuk badan yang memang berkotak, Lego Technic ini juga turut membawakan ciri unik seperti fender flare lebar, bampar bersegi, hud enjin yang boleh dibuka, serta kehadiran tayar simpanan pada pintu belakang.

Selain daripada itu, model Lego ini juga turut mempunyai enjin enam silinder sebaris yang boleh ‘berfungsi’ dipadankan dengan kotak gear yang mempunyai tetapan pandu, neutral dan undur, dua pembeza kekunci dan sistem stereng yang berfungsi.

Harga jualannya bermula dari USD249.99 (RM1,095) dan boleh didapati dari mana-mana Lego dunia.

Jika set Lego Technic itu terlalu mahal, anda boleh membeli kit Speed Champions yang lebih mesra kanak-kanak dan mesra dompet pada harga USD44.99 (RM194), dengan saiz yang lebih kecil.

GALERI

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here