McLaren Artura Spider berlabuh ke pasaran tempatan, harga RM3.4 juta

85

McLaren Kuala Lumpur memperkenalkan model kedua di bawah Artura yang dinamakan sebagai Spider.

McLaren Artura Spider berkenaan dijual pada harga mula RM3.4 juta. Supercar PHEV itu dipadankan dengan enjin 3.0 liter V6 turbo berkembar yang menghasilkan kuasa 605PS dan tork 585Nm.



Manala motor elektrik menghasilkan kuasa 95PS dan tork 224Nm. Output keseluruhan 700PS dan tork 720Nm itu dipadankan dengan transmisi dual klac SSG 8-kelajuan. Pecutan 0-100kmj dicapai dalam tempoh 3-saat.

Ia mampu mencapai kelajuan maksimum 330kmj yang dihantar ke roda belakang. Selain itu, bateri 7.4kWh membolehkan supercar itu bergerak sejauh 33km menggunakan kuasa elektrik sepenuhnya.

Bumbung Artura Spider boleh dibuka pada kelajuan sehingga 50kmj yang mana hanya mengambil masa 11 saat.

Seperti coupe, Artura Spider dibina di atas McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA) yang menampilkan struktur karbon monocoque, casis baharu dengan sub-bingkai aluminium dan seni bina elektrik ethernet berasaskan domain.

Masuk ke kabin, kerusi McLaren Clubsport didatangkan standard dengan fungsi pelarasan elektrik, pemanas dan memori.

Turut tersedia skrin infotainmen 8-inci MIS II bersama kluster instrumen digital serta tawaran pilihan 12 pembesar suara Bowers & Wilkins di samping lima pembesar suara standard.

Demi ketenangan minda pemilik, Artura Spider didatangkan dengan sistem keselamatan ADAS standard misalnya kawalan kruise adaptif pintar dengan fungsi henti dan mula, pengecaman papan tanda jalan, bantuan lampu tinggi dan lane departure warning.

Tawaran pengecas AC (Type 2) membolehkan isian bateri daripada sifar ke 80 peratus dalam tempoh 2.5 jam.

Setiap Artura didatangkan dengan jaminan kenderaan lima tahun, waranti bateri enam tahun dan waranti badan 10 tahun.

GALERI 

 

 

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here